آموزش ابزار الکترونیک دیجیتال: موبایل، دوربین، شبکه، کامپیوتر

آموزش ابزار الکترونیک دیجیتال: موبایل، دوربین، شبکه، کامپیوتر

آموزش تجهیزات دیجیتال و الکترونیک: شبکه کامپیوتری، ویپ، لینک وایرلس، دوربین مدار بسته، پنل خورشیدی، فیبر نوری، تجهیزات سیسکو، درب و کرکره برقی اتوماتیک
آموزش ابزار الکترونیک دیجیتال: موبایل، دوربین، شبکه، کامپیوتر

آموزش ابزار الکترونیک دیجیتال: موبایل، دوربین، شبکه، کامپیوتر

آموزش تجهیزات دیجیتال و الکترونیک: شبکه کامپیوتری، ویپ، لینک وایرلس، دوربین مدار بسته، پنل خورشیدی، فیبر نوری، تجهیزات سیسکو، درب و کرکره برقی اتوماتیک

تغییر دادن رمز مودم روتر D-Link

چرا رمز عبور مودم را تغییر می‌دهیم؟

 

دلایل متعددی برای تغییر دادن پسورد ورود به تنظیمات مودم و روترها وجود دارد که یکی از مهمترین این دلایل، جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به تنظیمات و پیکربندی‌های حساس مودم روتر شما و در نهایت شبکه شماست. ورود افراد غیرمجاز و هکرها به تنظیمات مودم روتر شما خطری جدی برای همه کامپیوترهای موجود در شبکه نیز به شمار می‌روند. بنابراین تغییر دادن رمز پیشفرض رابط تنظیمات مودم روتر می‌تواند تا حدی از دسترسی هکرها به تنظیمات و سایر تهدیدات جلوگیری کند. قبل از این که رمز عبور خود را عوض کنید، بهتر است به این نکته توجه کنید که گذاشتن رمزهایی مانند ۱۲۳۴۵۶۷۸، ۰۰۰۰۰۰۰۰۰، password و ... تفاوتی با نگذاشتن رمز یا استفاده از رمزهای پیشفرض نداشته و فقط کار هکر را چند ثانیه‌ای به تاخیر می‌اندازد.

 

 

آیا تغییر دادن رمز مودم برای امنیت کافی است؟

 

به هیچ وجه! قبل از همه چیز، توجه داشته باشید که بسیاری از مودم روترهای موجود در بازار دارای باگ و حفره‌های امنیتی بوده و اگر مودم روتر شما نیز از این گونه باگ‌ها داشته باشد، هکر حتی می‌تواند بدون وارد شدن به تنظیمات مودم روترتان، رمز آن را بدست آورده و یا تنظیمات مودم را تغییر دهد! حال اگر رابط تنظیمات مودم روتر هیچ رمزی نداشته باشد یا از رمز پیشفرضی که کارخانه سازنده برای آن در نظر گرفته است استفاده کند، بدون هیچ دردسری می‌توان به تنظیمات دسترسی یافت. از طرفی، اگر رمز معمولی نیز بگذاریم، هکر می‌تواند از روش‌های مختلفی برای حدس زدن آن استفاده کند.

 

پس باید چه کاری انجام دهیم تا در برابر خطرات تا حد بسیار زیادی امن بمانید؟ می‌دانیم که برای دسترسی به تنظیمات مودم روتر اول باید به شبکه محلی وصل بشویم (اگر قابلیت ورود به تنظیمات از طریق اینترنت را در نظر نگرفته‌ باشیم). چه بخواهیم، چه نخواهیم، رمز رابط مودم روترها معمولاً در برابر حملات ضعیف است بنابراین اگر از شبکه سیمی استفاده می‌کنید، باید دسترسی‌های فیزیکی به مودم روتر را محدود کنید. اگر هم از شبکه بی سیم وای فای استفاده می‌کنید، باید بر روی شبکه بی سیم رمز مستحکم با الگوریتم امنیتی مناسب قرار دهیم. به علاوه این که همیشه فیرم ویر (سفت افزار - Firmware) مودم روتر را به آخرین نسخه بروز نگه داریم.

 

    آموزش رمزگذاشتن یا تغییر دادن رمز وای فای محصولات D-Link

 

 

نحوه تغییر دادن رمز رابط تنظیمات مودم روترها:

 

پیش از آن که به بحث تغییر دادن رمزعبور بپردازیم، باید متوجه آدرس Gateway پیشفرض شوید. Gateway آدرس IP ای است که کامپیوترها به وسیله آن با مودم یا روتر ارتباط برقرار می‌کنند. این آدرس به احتمال بسیار زیاد یکی از آی پی های ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۱.۰ است اما درهر حال، اگر این آدرس کار نکرد یا به دلیل سایر مشکلات نتوانستید به تنظیمات مودم روتر دسترسی داشته باشید، پست مشکل ورود به تنظیمات مودم و روتر را بخوانید.

 

۱- ابتدا مرورگر خود را باز کرده سپس به آدرس Gateway خود بردید که در بند بالا آن را نوشته ایم.

 

Default Gateway Address

 

 

 

چگونگی عوض کردن رمز رابط مودم روترهای شرکت دی لینک (D-LINK) بسیار ساده است. در این بخش آموزش دو مودم روتر ADSL (نسخه ADSL2+) و یک اکسس پوینت (AP) که همگی قابلیت وایرلس (به عبارتی، شبکه وای فای) دارند، قرار گرفته است که از رابط‌های کاربری مختلفی استفاده می‌کنند. منظور از رابط کاربری، همان قسمت گرافیکی تنظیمات و پیکربندی‌های مودم است. با توجه رابط کاربری خود، بر روی یکی از بلوک‌های زیر کلیک کنید تا آموزش آن نمایان شود. درصورتی که این رابط کاربری مانند مودم شما نیست، بر روی بلوک دیگر کلیک کنید.


http://pasakgroup.com



آنچه که باید درباره اینترنت پر سرعت ADSL و مودم روتر ها بدانید

به عنوان اولین سوال بفرمایید وای فای چیست ؟

 

این روزها، تقریبا در همه خانه ها، مکان های تجاری ،کتابخانه، فرودگاه، نمایشگاه‌ها و ... اینترنت بی سیم ارایه می شود. کافی است اسمارت فون، تبلت یا لپ تاپ داشته باشید تا از سرویس های آنلاین بهره ببرید. استفاده روزانه از اینترنت جزو جدانشدنی زندگی بسیاری از ما شده است. به ویژه خدمات بی سیم ارتباطی، این استفاده را بیش از پیش گسترش داده است.

  ادامه مطلب ...

روتر چیست؟

 

روتر چیست؟

اگر روتر را بخواهیم از نظر لغوی معنا کنیم می توانیم به آن مسیر یاب بگوییم. این روتر ها یا مسیر یاب ها تجهیزات فیزیکی هستند که چندین شبکه بی سیم یا کابلی را به یکدیگر متصل می کنند. و این همان تجهیزی است که در اینترنت مشخص می کند بسته های اطلاعاتی از کدام مسیر به مقصد برسند و در نهایت رسیدن آن به مقصد را کنترل می کند از نظر فنی یک روتر یک گذرگاه لایه 3 است یعنی روتر های کابلی یا بی سیم شبکه ها را مانند یک گذرگاه به یکدیگر متصل می نمایند و این لایه همان لایه در مدل معروف شبکه یا مدل OSI است.

شبکه های خانگی معمولاً از یک IP یا پروتکل اینترنت استفاده می کنند که می تواند کابلی یا بی سیم باشد. پروتکل IP معمول ترین لایه مورد استفاده در لایه های OSI است. یک روتر IP مانند مودم های DSL یا مودم های کابلی سرعت بالا شبکه خانگی LAN را به شبکه WAN اینترنت متصل می کند.

با جمع آوری و نگهداری اطلاعات مربوط به پیکربندی در یک حافظه که به آن جدول مسیریابی می گویند، روترها توانایی فیلتر ترافیک ورودی و خروجی بسته به IP فرستنده و گیرنده را دارند. بعضی روتر ها به شبکه های خانگی امکان آپدیت جدول مسیریابی از طریق یک مرورگر اینترنتی را می دهند.  روتر های باند پهن وظایف یک روتر را با عملکرد در یک واحد ترکیب کرده اند.


http://pasakgroup.com



مفهوم سرعت در مودم وایرلس یا روتر چیست؟

وتر یا مودم وایرلس، معمولا بزرگ‌ترین عددی است که بر روی جعبه‌ی درج می‌شود

مفهوم سرعت در مودم وایرلس یا روتر چیست؟

یک مودم وایرلس یا روتر با سرعت نامی "300Mbps" را در نظر بگیرید؛ 300Mbps یعنی اگر این دستگاه را، در شرایط ایده‌آل یا اصطلاحا در "اتاق تمیز"، یعنی جایی که

  • تداخل امواجی وجود نداشته باشد.
  • رطوبت از یک حدی بیشتر نباشد
  • و…

تست کنیم، به سرعت انتقال داده‌ی 300Mbps  (یا ۳۷.۵مگابایت‌در‌ثانیه)  خواهیم رسید. امروزه در بازار مودم وایرلس یا روتر، دستگاه‌هایی از سرعت 54Mbps تا 1900Mbps خرید و فروش می‌شوند ولی آیا شما می‌توانید از دستگاهتان و با سرعتی‌که بر روی آن درج شده استفاده کنید؟

خیر؛ البته شما در شرایط طبیعی (چه در خانه و چه در محل کار)، هرگز سرعتی را که روی جعبه‌ی مودم وایرلس یا روتر نوشته‌شده است را، تجربه نخواهید کرد. پدیده‌هایی مثل هم‌پوشانی کانال‌های موجی (Channel overlap) و تداخل (interference) همه جا هستند و بطور کلی، و در شرایط واقعی (مثلا در همین شرکت بادیه خودمان)، اگر ما بتوانیم نصف سرعت نوشته‌شده روی جعبه را تجربه کنیم، خیلی خوب توانسته‌ایم از روترمان بهره بکشیم.!

 

تفاوت واحد مگابیت‌برثانیه (Mbps) با مگابایت‌برثانیه (MB/s) چیست؟

مگابیت‌بر‌ثانیه و مگابایت‌برثانیه، هر دو واحد سرعت انتقال داده هستند و در بیان کلی هر ۸بیت = ۱بایت است. در محاوره‌ی روزانه، بایت‌ خیلی مصطلح تر است و ما تقریبا همیشه از این واحد استفاده ‌میکنیم. مثلا میگوییم یک سی‌دی ۷۰۰مگابایت است یا "سرعت دانلود من از اینترنت ۲۰۰کیلوبایت‌برثانیه است."

از آنجا که نوشتار و نماد بیت وبایت در لاتین شبیه است، برای روشن شدن امر آنها را در جدول زیر نمایش میدهیم:

مقایسه‌ی نوشتار بیت و بایت
 واحد نوشتار لاتین نماد توضیحات
بیت bit b مقدار قابل ذخیره در هر بیت 0 یا 1 است.
بایت byte B هر بایت یک زنجیره از ۸بیت است. مثلا 10100111
بیت و بایت، خود واحد شمارش اطلاعات (یا دیتای) دیجیتال هستند و وقتی در پس آنها ٖ"برثانیه" اضافه می‌کنیم، تبدیل به سرعت انتقال دیتا ‌می‌شوند (مثل کیلومتر و کیلومتردرساعت). همچنین مگا، پیش‌وندی است به معنی یک‌میلیون؛ یعنی۱مگابایت = ۱‌میلیون‌بایت می‌باشد. از این دست حتما پیش‌وندهای کیلو(هزار)، گیگا(میلیاد) و ترا(هزارمیلیارد) هم به گوشتان خورده است. در محاوره‌ی دیجیتال، ما برای حجم فایل‌ها، ظرفیت هارد و فلش، سرعت اینترنت، سرعت مودم، سرعت بلوتوث و حتی کیفیت فایل‌های صوتی و تصویری از واحد بیت یا بایت استفاده می‌کنیم. مثلا برای سرعت‌های رایج اینترنت در ایران اعداد جدول زیر، پراستفاده اند.
سرعت‌های رایج اینترنت در ایران در واحد‌های مختلف
مگابیت‌برثانیه کیلوبیت‌برثانیه سرعت دانلود برحسب کیلوبایت‌درثانیه
- ۵۶ ۸
- ۱۲۸ ۱۶
- ۲۵۶ ۳۲
- ۵۱۲ ۶۴
۱ ۱۰۲۴ ۱۲۸
۲ ۲۰۴۸ ۲۵۶
۳ ۴۰۶۹ ۵۱۲
۶ ۶۱۴۴ ۷۶۸
۵ ۸۱۹۲ ۱۰۲۴
توجه داشته‌ باشید که شرکت فروشنده‌ی سرویس ADSL، در ۹۹درصد مواقع برای سرعت سرویس  ADSL، از واحدهای مگابیت‌برثانیه و کیلوبیت‌برثانیه (اعداد دو ستون اول)، ولی برای بیان ترافیک مجاز، از واحد گیگابایت استفاده می‌کند. مثلا: اینترنت با سرعت ۲مگ با ترافیک ۲۰گیگ سالیانه یعنی سرعت، ۲مگابیت‌برثانیه (معادل دانلود با سرعت ۲۵۶کیلوبایت‌درثانیه)، و ترافیک ۲۰گیگابایت خواهد بود. همچنین برای سرعت‌‌های رایج در بازار مودم وایرلس یا روتر، جدول تبدیل مگابیت‌برثانیه به مگابایت‌برثانیه در زیر آمده است:
سرعت‌های رایج مودم وایرلس یا روتر در بازار
مگابیت‌برثانیه (Mbps) مگابایت‌برثانیه (MBps) یا (MB/s) توضیحات
۵۴ ۶.۷۵ سرعت USB1.1 برابر 12Mbps است.
۱۵۰ ۱۸.۷۵ مناسب برای ویدیو‌ی fullHD است.
۳۰۰ ۳۷.۵
۱۷۵۰ ۲۱۸.۷۵
۱۹۰۰ ۲۳۷.۵ سرعت اسمی USB3 برابر 480Mbps است.

آیا سرعت مودم وایرلس یا روتر، بر سرعت اینترنت در ایران تاثیر می‌گذارد؟

خیر؛ سرعت اینترنت شما(چه در ایران و چه تقریبا در همه‌جای دنیا)، با یک روتر 150Mbps یا 1900Mbps، قطعا هیچ تفاوتی نخواهد داشت. سرعت اینترنت را شرکت‌های ISP، نظیر  … تعین می‌کنند و نه مودم شما. هم‌اکنون بیشترین سرعت اینترنتی که در ایران ارائه می‌شود، 10Mbps (یا ۱.۲۵مگابایت‌در‌ثانیه) است. یعنی اگر شما یک روتر 20Mbps هم داشته باشید، قطعا می‌توانید از تمام پهنای باند اینتر‌‌نت‌تان استفاده کنید.

مودم وایرلس یا روتر، چه‌سرعتی بخریم؟ یا سرعت بالای روتر به چه دردی می‌خورد؟

بستگی دارد؛ سرعت بالای یک روتر،  آنجا خودنمایی می‌کند که بخواهید در شبکه‌ی داخلی خودتان و بین دستگاه‌هاتان، فایل ردوبدل، یا هنگامیکه بخواهید، یک ویدیوی فول‌-اچ‌دی را بصورت وایرس به ال‌ای‌دی‌تان استریم کنید. به عنوان مثال، اگر ۵نفر همزمان بخواهند از یک سرور خانگی فایلی را دان‌لود/آپ‌لود کنند، پهنای باند 300Mbps، قطعا پاسخگو نخواهد بود و سرعتی که به هرکدام از افراد می‌رسد، سرعت ناچیز  60Mbps (یا ۷.۵مگابایت‌در‌ثانیه) خواهد بود.

پس:

  • اگر اصولا از روتر (یا مودم ADSL)، برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید، قطعا روتر 54Mbps، پاسخ کار شما را می‌دهد. حتی اگر ۱۰ نفری و همزمان به اینترنت وصل شوید.

  • اگر استفاده‌ی شما علاوه بر اینترنت،انتقال تصویر بی‌سیم با کیفیت به صفحه‌ی تلویزیون است. مثلا علاقه دارید یک ویدیوی FullHD با کیفیت، (با احتساب بیت‌ریت حداکثری ۱۰مگابیت‌برثانیه) را در ال‌ای‌دی خود مشاهده کنید. توصیه ما، انتخاب روتر با سرعت 150Mbps یا بیشتر است. گرچه برای مثال یاد شده، 150Mbps، قطعا کفایت می‌کند.

  • اگر اهل بازی شبکه هستید؛ انجام بازی‌های شبکه‌ی لوکال نیز به پهنای باند خیلی بالا نیاز ندارد. (ما انجام ۵نفره‌ی بازی COD6، با یک روتر 150Mbps را آزمایش کردیم و هیچ نیازی به سرعت بیشتر احساس نشد.)

می‌توان نتیجه گرفت که در شرایط فعلی، برای مصرف خانگی، سرعت 150Mbps کفایت کار را می‌کند. اما برای کار‌های حرفه‌ای تر مثلا برای یک گیم‌نت با ۱۲دستگاه فعال یا یک شرکت با یک شبکه‌ی لوکال فعال باید روتر‌های پرسرعت تری انتخاب نمود.


http://pasakgroup.com


تفاوت و کارایی مودم و روتر

وقتی میگیمmodem adsl یعنی دستگاهیه که یک کامپیوتر یا device رو به خطوط ارتباطی پر سرعت وصل می کنه...
حالا اگه قابلیت های یک روتر رو به این مودم اضافه کنیم تبدیل میشه به adsl router.
روتر وظایفه مختلفی داره که بعضیاش در این asl router ها انجام میشه
حالا اگر در مورد روتر Router میخوایی بدونی :
روتر یک نوع کامپیوتر خاص است که دارای عناصر مشابه یک کامپیوتر استاندارد شخصی نظیر پردازنده ، حافظه ، خطوط داده و اینترفیس های مختلف ورودی و خروجی است. روترها به منظور انجام عملیات بسیار خاص که عموما" نمی توان آنان را توسط کامپیوترهای شخصی انجام داد ‌، طراحی شده اند . مثلا" با استفاده از روتر می توان دو شبکه را به یکدیگر متصل تا در ادامه امکان مبادله اطلاعات بین آنان فراهم گردد . روتر ، همچنین بهترین مسیر ارسال داده از یک شبکه به شبکه ای دیگر را تعیین می نماید.
کامپیوترها به منظور اجرای برنامه های نرم افزاری به یک سیستم عامل نیاز دارند ، این وضعیت در روترها نیز وجود داشته و آنان نیز جهت اجرای فایل های پیکربندی به یک سیستم عامل که به آن IOS ( برگرفته از Internetwork Operating System software ) گفته می شود ، نیاز خواهند داشت . فایل های پیکربندی شامل دستورالعمل ها و پارامترهائی می باشند که بر اساس آنان ترافیک ورودی و خروجی روتر کنترل می گردد . مثلا" روترها با استفاده از پروتکل های روتینگ ، قادر به اتخاذ تصمیم مناسب در خصوص بهترین مسیر بسته های اطلاعاتی می باشند .
Image

تصویر روتر
و طبق تصویر زیر هم متوجه میشید که روتر کجا به کار میره
Image

Image

تاریخچه: دوربین مدار بسته

نخستین سیستم مداربسته در سال 1942 میلادی توسط شرکت زیمنس آلمان به منظور مشاهده پرتاب موشک های v2 نصب شد. یک مهندس آلمانی بنام "والتر بروچ" مسئول نصب این سیستم بود.
در آمریکا اولین تبلیغ دوربین مداربسته در سال 1949 مربوط به محصولی با نام "وریکون" بود که در تبلیغات گفته میشد به مجوز دولتی نیازی ندارد.از آن پس سیستم های ضبط تصاویر دوربین مداربسته در برخی پایگاه های فضایی بزرگ جهت ضبط تصاویر پرتاب موشک ها بکار گرفته شد و خیلی زود روی موشک ها نصب شد تا جایی که تصاویر را همراه با صدا به زمین ارسال کرد.

 

 اولین رونمایی از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال 1973 بود. زمانی که در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته به منظور جلوگیری از جرایم در محدوده نصب شد اما نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد. تا ایتکه در سال 1980 دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بخصوص در مراکز عمومی بکار گرفته شد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد.


بتدریج برخی از حرفه ها و مشاغل بخصوص آنهایی که بیشتر در معرض سرقت قرار داشتند نیز به دوربین مداربسته روی آوردند. در سال 1990 دستگاه های ضبط تصاویر دوربین ها تنها با قابلیت " ضبط بعد از شناسایی حرکت" وارد بازار شدند که استفاده از دوربین مداربسته را در این کشور بسیار بیشتر کرد. تا قبل از آن، دستگاه های ضبط تصاویر تا حد زیادی از نظر میزان حجم ذخیره و قابلیت ها بسیار محدود بود. از نیمه دوم سال 1990 پلیس دوربین های زیادی را در سطح شهرها بخصوص مراکز عمومی ، مدارس و پروژه های ساختمانی نصب کرد.
در انگلستان نیز استفاده از دوربین مداربسته بسیار متداول شد. شهر "نورفولک" انگلستان نخستین جایی در این کشور بود که دوربین ها در آن نصب شدند.بطور کلی در دهه میلادی بین 1990 تا 2000 استفاده از دوربین های مداربسته در بسیاری از کشورها رواج یافت.



http://pasakgroup.com



اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته

اطلاعاتی کامل درباره دوربین های مداربسته
"دوربین مداربسته" چیست؟
واژه "دوربین مداربسته" برگردان فارسی کلمه انگلیسی  closet circuit television  یا به اختصار cctv می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.


http://pasakgroup.com


تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و شبکه چیست؟

دوربین های مداربسته شبکه و انالوگ دو نوع متفاوت از سیستم های مداربسته هستند که تفاوت های آنها معمولا برای مشتریان پیچیده است. در این مطلب به تفاوت های این دو سیستم و موارد کاربرد هر یک اشاره می کنیم.

سیستم مداربسته انالوگ

(برای اطلاعات مشروح این مقاله را بخوانید)

نوع بسیار رایج از دوربین های مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته ساده و ارزان برای کاربری های غیر حرفه است. در سیستم مداربسته انالوگ، سیگنال های تصویر دوربین های مداربسته به صورت انالوگ انتقال پیدا میکنند.

سیستم مداربسته شبکه

(برای اطلاعات مشروح این مقاله را بخوانید)

نوع حرفه ای تر از سیستم مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته با کیفیت و پرهزینه است. در سیستم مداربسته شبکه، اطلاعات تصویر از طریق پروتکل های شبکه انتقال پیدا میکنند.

مقایسه

 

    قیمت: معمولا اولین تفاوتی که مشتریان متوجه آن خواهند شد تفاوت قیمت بسیار زیاد این دو سیستم است. دوربین های مداربسته شبکه معمولا بین دو تا سه برابر قیمت یک دوربین انالوگ را دارند. این بالاتر بودن قیمت اصلی ترین دلیل رواج سیستم های مداربسته انالوگ است.

    کیفیت تصویر: دومین تفاوت مهم دو سیستم انالوگ و شبکه کیفیت تصویر دوربین های انهاست. از نظر کیفیت تصویر سیستم مداربسته انالوگ دارای محدودیت بسیار زیادی است. در دوربین های مداربسته انالوگ امکان دریافت و ضبط تصاویر با روزولشن بیش از حدود 0.5 مگا پیکسل وجود ندارد. این بدین معناست که شما هرگز نمیتوانید در یک سیستم انالوگ کیفیت در حد مگا پیکسل داشته باشید. مقابل در دوربین های مداربسته تحت شبکه کیفیت تصویر هیچ محدودیت تصویری ندارد و دوربین های تا 5مگا پیکسل به راحتی در دسترس هستند.

    سادگی: سومین تفاوت دو سیستم انالوگ و شبکه است. در مقایسه با سیستم شبکه، سیستم انالوگ به مراتب در نصب و عیب یابی ساده تر است. این سادگی سبب شده مجریان سیستم های حفاظتی تمایل زیادی به استفاده از دوربین های انالوگ داشته باشند.

    انعطاف پذیری: انعطاف پذیری به معنای امکان تغییر سیستم مداربسته پس از اجرای آن است. از این نظر سیستم های شبکه به مراتب قوی تر عمل می کنند. در یک سیستم شبکه شما می توانید پس از اجرا بسیاری از تجهیزات را به راحتی جابه جا یا تغییر دهید. در مقابل سیستم مداربسته انالوگ دارای انعطاف پذیری خیلی کمتری است و اجرای بسیاری از تغییرات در ان پس از اجرا غیر ممکن خواهد بود.

    تعداد فریم: تعداد فریم تصویر چیزی است که معمولا در سیستم های دیجیتال به آن پرداخته می شود. از نظر تعداد فریم خروجی دوربین، تمامی دوربین های انالوگ دارای خروجی real-time هستند. در دوریبن های شبکه دوربین می تواند تعداد فریمی کمتر از 25فریم داشته باشد. این نکته ای است که در زمان انتخاب دوربین مدار بسته باید به ان توجه کرد. معمولا در دوربین های با روزولشن بالا تعداد فریم دوربین کمتر خواهد بود.

    کابل کشی و اجرا: اجرای و کابل کشی در این دو سیستم به طور کلی با هم در تفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسترهای انالوگ و شبکه هیچ گونه همخوانی با هم ندارند و در اجرا دارای تفاوت های زیادی هستند. به صورت کلی تکنولوژی اجرا در سیستم های شبکه به مراتب بالاتر است. در این سیستم ها شما میتوانید از طریق استفاده از فیبرنوری تمام محدودیت های طول کابل را حل کنید (فیبر نوری با استفاده از مبدل برای سیستم انالوگ نیز قابل استفاده است.)

    قابلیت های نرم افزاری: سیستم شبکه به علت تکونولوژی بالاتر امکانات خارق العاده نرم افزاری برای شما ایجاد میکند. این امکانات به ویژه در کابردهای امنیتی کمک بسیار زیادی در را به اپراتورها میکند. در سیستم انالوگ قابلیت های نرم افزاری معمولا به مراتب پیش پا افتاده تر است.

 

کدام را انتخاب کنم؟

به صورت کلی سیستم مداربسته شبکه از بسیاری جهات بر سیستم انالوگ برتری دارد اما در مقابل اجرای آن برای شما هزینه برتر خواهد بود.

در صورتی که نیاز به یک نظارت عمومی و ساده در محل خود را دارید ما سیستم انالوگ را به شما توصیه می کنیم. اما اگر میخواهید برای سیستم خود بیشتر هزینه کنید و یک سیستم مداربسته حرفه ای داشته باشید حتما از سیستم مداربسته شبکه استفاده کنید.



http://pasakgroup.com


دوربین مداربسته انالوگ چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ (Analog CCTV) یک تجهیز الکترونیکی است که برای دریافت تصاویر و تبدیل آنها به سیگنال های الکترونیکی از آن استفاده می شود. این کار در دوربین های مداربسته به وسیله حسگر الکترونیکی دوربین یا Imaging Sensor صورت میگیرد. این حسگر میتواند یکی از انواع CCD یا CMOS باشد.

در دوربین های مداربسته آنالوگ خروجی دریافت شده توسط حسگر به یک تقویت کننده فرستاده شده و به طور مستقیم به خروجی فرستاده میشود. به همین دلیل این دوربین ها از سادگی زیادی برخوردارند و بسیار کم هزینه هستند.

سیگنال های ارسال شده توسط دوربین برای ساده سازی مطابق یکی از استانداردهای تلویزیونی رایج PAL یا NTSD به دستگاه ضبط کننده ارسال میگردد. از این طریق شما میتوانید دوربین انالوگ را به طور مستقیم به تلویزیون خود وصل کرده و تصاویر آن را ببنید.

دوربین های مداربسته آنالوگ نسل قدیمی تر از سیستم های مداربسته را تشکیل می دهند که امروزه رفته رفته در حال از رده خارج شدن هستند. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های شبکه یا دیجیتال از عیب های بزرگی برخوردارند که یکی از بزرگترین آنها محدود بودن کیفیت تصویر این دوربین هاست.

رزولوشن تصویر

رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند. طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است. بزرگترین اشکال دوربین های مداربسته انالوگ محدودیت شدید کیفیت تصویر انهاست.



http://pasakgroup.com


گیت کنترل تردد فلزی سه شاخه مدل: CX145

سازگاری کامل با هر نوع اکسس کنترل و ثبت دقیق آمار تردد افراد با استفاده از سنسورها یا کارت های الکترونیکی، کنترل تردد و ورود و خروج مکان های عمومی پر ازدحام یا حساس مانند: سفارتخانه ها، زندان ها، مکان های امنیتی، اماکن تفریحی، ورزشی، و.....

 با دریافت سیگنال از سیستم کنترل توسط اثر انگشتیا کارت، قفل دستگاه باز شده و امکان حرکت چرخشی تا 120 درجه را ایجاد می کند. در صورتی که میله ها با هر گونه مانعی تماس پیدا کند توقف می کند اگر مانع همچنان باقی باشد دستگاه شروع به آلارم زدن می کند و چرخ قسمت گردان رها می شود. درصورت بروز هر گونه خطا، سیستم از طریق راه انداز مجدد به صورت خودکار به حالت اولیه باز می گردد

 

 


  • جنس بدنه از استل ضد خش مات یا براق 304
  • ابعاد بدنه 480*280*960 میلیمتر
  • تعداد افراد عبوری  35 نفر در دقیقه
  • دارای نشانگر LED جهت عبور
  • قابلیت کارکرد دو طرفه
  • عرض گذرگاه 55 سانتیمتر
  • زمان خلاص عملکرد سیستم 2/0 ثانیه
  • ولتاژ ورودی 100 ولت الی 240 ولت
  • توان مصرفی 32 وات
  • دمای عملکرد 25- الی 70+
  • قابلیت اتصال انواع سیستم های کنترل تردد
  • دارای سیستم خلاص کن در شرایط اضطراری

 


http://pasakgroup.com